fredag 5. oktober 2012

Besøk på Bodøsjøen skole

Torsdag 4. oktober var vi på besøk på Bodøsjøen skole for å gjennomføre en 6-årsundersøkelse. Vi skulle få intervjue vær vår førsteklassing, for å kartlegge hva de kan av lesing og skriving i det de akkurat har startet på skolen. Dette var utrolig spennede og lærerrikt!

Vi ble tatt i mot på beste måte av en engasjert rektor som fortalte oss både om skolen deres, om den jobben de gjør generelt og om hvor glad hun var for at vi ville gjøre dette intervjuet. De var rett og slett kjempe positiv til besøket vårt. I tillegg fikk vi omvisning på skolen og hadde det veldig trivelig.



Selve undersøkelsen gikk over all forventning! Jeg var så heldig å få intervjue en jente som allerede kunne masse og hadde masse gode svar på alt jeg spurte om. I tillegg fikk jeg høre et par gullkorn i løpet av intervjuet, blant annet spurte jeg henne om hun visste hva P-skilte betydde og hun var skråsikker i sin sak: "Ja, det er for de som har brekt noe. De skal få stå der, for de behøver god plass for å gå." Unger er herlige!!


Her er et snikbilde tatt av medstudent Silje Tømmerås, i mens jeg holdte på med intervjuet. 




2 kommentarer:

Thomas sa...

Så trivelig å lese om hvor positivt du opplevde møtet med skolen og eleven. Elevens P-forståelse er fornøyelig. Det kan vel hende at vi litt større også av og til er påståelig på villspor?

tineengan sa...

Jeg hadde en fantastisk opplevelse på Bodøsjøen! Jepp, det er helt sant.